Üzleti megfontolásokkal nem, stratégiai célokkal talán indokolható az a törekvés, hogy az állam megszerezze a ferihegyi reptéren működő üzemanyag-kiszolgáló cég tulajdonjogát. A Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. (RÜK) adásvételét valószínűsíti, hogy a repteret üzemeltető és a RÜK-öt birtokló Budapest Airport (BA) hamarosan gazdát cserél.
Az ügylet − amelynek lehetőségéről és részleteiről sem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, sem a Budapest Airport nem adott további információt és a forgalmi adatokra vonatkozó kérdésekre sem válaszoltak − előzménye, hogy a RÜK 2005 decemberében, a reptér privatizációja előtt két héttel került át a Malévtól a Budapest Airporthoz. Az akkor még két állami cég közti tranzakció értéke ötmilliárd forint volt − ennyit kapott papíron a Malév a RÜK-ért. A vételárból a Malév tartozásait egyenlítették ki.
A Napi Gazdaság által megkérdezett korábbi reptéri és malévos felső vezetők szerint ugyan elképzelhető lett volna a cég értékesítése pályázati úton, de az akkori kormány erre nem adott lehetőséget. A RÜK-kel együtt nem került a BA-hoz az a speciális csővezeték, amely a repteret köti össze a százhalombattai finomítóval. Az évi 300 ezer tonna kerozin szállítására alkalmas vezeték most is a Malév − pontosabban az állami tulajdonban levő Malév Vagyonkezelő Kft. − birtokában van.
Az akkori adásvétel egy másik eleme, hogy az ügylethez kissé lyukas vagyonleltárt csatoltak. Hat év után az érintettek ennek részleteiről sem akartak vagy tudtak semmit sem mondani. Így arra a kérdésre sem sikerült választ kapnunk, hogy mi lett annak a húszezer tonna kerozinnak a sorsa, amely 2005 decemberében a csővezetékben volt. A jelentős mennyiségű üzemanyag akkori értéke nagyjából 12 millió dollár volt. Lapunk értesülései szerint ez ügyben jogi csata bontakozott ki a légitársaság és a BA között. Ennek jelenlegi állásáról sem adtak a felek információt.