Az angol diszkont légicég eddig hét járatot üzemeltetett Budapestről, az amszterdami járattal nyolcra bővül az úticélok listája. Az Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépekkel hetente háromszor, hétfőn, szerdán és pénteken teljesítik a járatokat, amelyek Schipolra, azaz a központi repülőtérre érkeznek és onnan indulnak. (Mindezt teszi az easyJet annak ellenére, hogy tavaly nyáron ezer (!) járat töröléséről döntöttek.)
Kam Jandu, a Budapest Airport járatfejlesztési igazgatója a járat fogadásán az MTI-nek elmondta, az elmúlt években 130 ezren utaztak Magyarország és Hollandia között, de az easyJet amszterdami járata évente akár 20-30 ezerrel is növelheti az utasszámot. A KLM az átszálló utasokra is épít, az easyJet viszont az árérzékenyebb piacon lesz jelen, ezzel új piacot nyit meg, így nem a részesedés lesz kisebb, hanem a piac nagyobb. Szerinte éves szinten 10-14 százalékos fejlődés fenntartható és 200 ezer utas már "megfelelő" szint lehet a két ország között.
William Vet, az easyJet kereskedelmi menedzsere azt mondta, az első járatokon is már 75 százalék volt a járatok töltöttsége, pedig három héttel ezelőtt még alig 75 utas váltott jegyet a járatokra. Úgy vélte, a Budapest és Amszterdam közötti útvonal nincs teljesen kiszolgálva, ezért sikeres lehet a járat az üzleti utasok körében is.
Elzo Molenberg, Hollandia helyettes nagykövete a járat köszöntésén azt hangsúlyozta, hogy a két ország között 2015-ben rekord nagyságú, több mint 5 milliárd euró bilaterális kereskedelem volt a két ország között, és ez az új járat hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább javuljon a két ország közötti kereskedelem.