A hazai újautó-vásárlás piacát is alaposan befolyásolta tavaly a járványhelyzet, és ez természetesen áremelkedéssel is járt. A modellek és toplisták végeredményei alapján 128 031 új személyautó állt forgalomba, ez 18,9 százalékos visszaesés 2019-hez képest - derül ki a Vezess legfrissebb, a Datahouse adataira támaszkodó statisztikáiból.
Az online autós szaklap több friss toplistát is bemutat az új személyautót vásárló magyarok legfrissebb szokásairól. Az első lajstromból kiderül, hogy a márkák értékesítési listáján tavaly félévkor még csak a negyedik helyen szerénykedett a Suzuki, év végére azonban - 14 783 forgalomba helyezéssel - visszafoglalta a hosszú évek óta szokásos első pozícióját. Széles hibrid kínálatának köszönhetően második lett a Toyota, amely először szerepel ennyire elöl a sorban, harmadikként pedig a Ford zárta 2020-at.
A modellek között az elmúlt évek egyik bajnoka, a Suzuki Vitara 6882 forgalomba helyezéssel ismét Magyarország legnépszerűbb autójává vált, ezzel maga mögé utasítva drágább testvérmodelljét, a tavalyi győztest, az SX4 S-Cross-t. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a ©koda Octavia végzett.
A prémiumautók értékesítését kevésbé vetette vissza a járvány, és az áremelkedésekre is kevésbé érzékeny ez a szektor. Tavaly a Mercedes és a Volvo modelljei voltak a legvonzóbbak a gazdag magyarok számára, az első helyen a németek GLC nevű szabadidő-autója végzett; 736 darabot helyeztek belőle forgalomba.
Modell | Forgalomba helyezés/2020 | Változás (százalék) |
Suzuki Vitara | 6882 | -43,1 |
Suzuki SX4 S-Cross | 5578 | -39,6 |
©koda Octavia | 4929 | -29,1 |
Fiat 500 | 4420 | +34,5 |
Dacia Lodgy | 3915 | +73,6 |
Forrás: Vezess |
Kiderül az is, hogy Magyarországon a járvány első hulláma alatt szakadt be az újautó-piac, a második negyedévben kelt el a legkevesebb, mindössze 23 014 személyautó. Érdekesség, hogy ezzel szemben a legsúlyosabb járványidőszakot hozó utolsó negyedévben állt forgalomba a legtöbb személygépkocsi, egészen pontosan 37 929 jármű.