A 4-es metró forgalma folyamatosan növekszik, és ezzel párhuzamosan csökken a felszíni járatok kihasználtsága - idézte a Világgazdaság a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatait -, ám azt nem árulták el, hogy jelenleg mennyien utaznak a csilivili metróvonalon. A BKK legutóbb 2014 végén végzett teljes körű felmérést, akkor az iskolai tanítás időszakában hétköznap 158 ezren használták Budapest legújabb látványosságát.
A BKK-nak még egy éve van arra, hogy bebizonyítsa a 452,5 milliárd forintos beruházáshoz 180 milliárddal hozzájáruló EU-nak a metróberuházás hatékonyságát. Ehhez egy speciális mutatót: a megtakarított eljutási idő a fejlesztett szakaszon (utasóra/év) adatot kell javítani. Ennek érdekében az elmúlt két évben sok mindent megváltoztattak a budapesti közlekedésben. A cél az volt, hogy könnyebben elérhetők legyenek az új metróvonal állomásai.
A BKK nem óhajt változtatni a belvárost és Újpalotát összekötő buszjáratokon, Buda felé azon nem a 4-es metró fölött közlekednének a buszok. A módosítások 30 járatot érintenének. Hosszabb vonalon járna a 8-as és az 58-as, módosulna az 53-as útvonala és megszűnne például a 107-es. Az újításokról egyeztetések kezdődnek. Ha ezek nyomán megvalósulhatnak a tervezett változtatások, akkor évi 900 millió forintot takaríthat meg a BKK.