Emlékeztetett rá, hogy a területi alapú rendszám bevezetését a kormány döntése alapján a belügyminiszter vizsgálja. Az állampolgárok érzékelni fogják, hogy egyszerűsödik a gépjárművek forgalomba helyezése, a forgalmi engedélyek, és a jogosítványok kiadása is - tette hozzá a helyettes államtitkár.
Az idei költségvetés egy eldugott szegletében 12 milliárd forintos előirányzat szerepel, amit a rendszámcsere végrehajtásától remél(t) a kormányzat. Mivel az évből már csak négy hónap van hátra, ennek a teljesülése egyre valószínűtlenebb, de egyre nagyobb az esélye annak, hogy jövőre mindez megtörténik. A jelenlegi három betű, három szám kombináció - mely mintegy 16 millió különböző rendszámtábla használatát teszi lehetővé - még nem indokolja a cserét, hiszen az abc sorrendben kiadott rendszámok közül a legújabbak kezdődnek M betűvel. Ez azt jelenti, hogy 22 év alatt kb. a rendelkezésre álló tartomány feléig jutott a hatóság, miközben az 1990-es évek elején kiadott A, B, vagy C betűvel kezdődő azonosítók már alig láthatók az utakon, egyszerűen azok az autók, amikre ezek kerültek, már "kikoptak", elhasználódtak, bontásra kerültek.
Mivel a rendszámok - és a hozzá tartozó táblák - nyilvántartása teljes egészében elektronikus úton történik, így a rendszerből pontosan kinyerhető a valós, "élő" rendszámok mennyisége, és a nem használtak szükség szerinti - amire az újautó piac 6-7 évvel ezelőtti szintre emelkedése esetén is közel 20 év múlva lenne szükség - újra kiosztására minden lehetőség adott. Ráadásul a rendszámok esetében annak is kisebb a valószínűsége, mint ami az újra allokált telefonszámoknál előfordul, hogy olyan hívást kap az új előfizető, ami nem neki szól, azaz olyan cselekedetért kapna büntetést, amit az előző felhasználó követett el.
A körzetesítésnek egy 93 ezer négyzetkilométer nagyságú országban sincs különösebb jelentősége, sem a közlekedésbiztonságra - a távolról érkezett autóssal szembeni toleranciára -, sem másra nincs különösebb hatása.
A másfél hete hivatalban lévő új NKH-elnök kifejtette: az ésszerűség, a nemzeti érdek és a jogszerűség vezeti a hatóságot határozatai meghozatala során. Az elnök szólt arról is, hogy a Malév megpályáztatott repülési jogai iránt csekély az érdeklődés, eddig mindössze két cég pályázott.
Győri Gyula kiemelte, hogy az új európai szakszolgálati engedélyek bevezetésére Magyarország nem kért derogációt, így azt a Malév pilóták még a társaság csődje előtt megkapták. Az engedély birtokában más lajstromozású gépet is vizsga nélkül vezethetnek. Győri Gyula másfél éve már az NKH elnökhelyettesekét, a Légügyi Hivatalt vezette. Szervezőmérnöki és légiforgalmi logisztikai diplomával, továbbá kereskedelmi és légitársasági pilóta jogosítvánnyal rendelkezik. Részt vett a debreceni repülőtér infrastruktúrájának az átalakításában, a város Fidesz frakciójának a helyettes vezetője is volt 2002 és 2011 között.