Tavaly 7,6 milliárd dollár volt a légitársaságok nettó profitja, ez évre pedig korábban 8,4 milliárdot várt az IATA − ezt most 10,6 milliárd dollárra emelték. Régiók szerint a csendes-óceáni és az észak-amerikai térség vezet 4,2, illetve 3,6 milliárd dolláros profittal, de még az eddig nagyrészt nullszaldós európai légitársaságoknak is összejöhet 800 millió dollár összesített nyereség.
Az IATA szerint a javuló konjunktúra mellett az iparági konszolidáció és a durva kiadáscsökkentések javították a cégek helyzetét, a repülők kihasználtsága például rekord közelében van. A légi szállítás persze továbbra sem működik túl nyereségesen, hiszen ezt a profitot 671 milliárd dolláros árbevételen érik el a szövetség várakozása szerint (ez is javulás a 659 milliárd dolláros eddigi várakozáshoz képest), de az 1,6 százalékos profitkulcs is komoly javulás a tavalyi 1,2 százalék után. Az előrejelzés kismértékben emelkedő olajár feltételezésével készült, az IATA szerint csak 6 milliárd dollárral többet, 216 milliárd dollárt költenek majd üzemanyagra, ami változatlanul az árbevétel harmada. Utasokból 5,4 százalékkal, áruból pedig 2,7 százalékkal szállíthatnak többet, mint tavaly.