A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
A tenderen szeptember 3-ig azon cégek indulhatnak, amelyek az előző három teljes üzleti évben nettó 400 millió forint árbevételt értek el ilyen tevékenységből. A befutó a legalacsonyabb összegű pályázat lesz, a megbízás időtartama 660 nap. A pályázati felhívásból az is kiderül, hogy az ajánlatkérő hibás teljesítés esetén legfeljebb a kötbéralap húsz százalékának megfelelő mértékű kötbért érvényesíthet, illetve húsz napon túli késedelem esetén vagy kétszeri hibás teljesítést követően és a hibás teljesítési kötbér maximális mértékének elérése esetén elállhat a szerződéstől.
A beruházás évtizedek óta napirenden van, már a káposztástelepi lakótelep 1980-as építésekor azt tervezték, hogy meghosszabbítják az M3-ast, végül azonban csak a villamost vitték el a város széléig. A BKK és a főváros most uniós forrásból valósítaná meg fejlesztést, amely része annak a huszonhét, 50 millió euró feletti értékű projektnek, amelyet az EU 2014 és 2020 közötti költségvetéséből finanszíroznának. A támogatási szerződéssel rendelkező beruházás a tervek szerint 150 milliárd forintba kerülne, a rekonstrukció és a hosszabbítás 2016-ban kezdődne meg, 2019-re pedig be is fejeződne.
A főváros középtávú, 2030-ig szóló fejlesztési koncepciójában szereplő 27 nagyberuházás között több közlekedéssel kapcsolatos is van, ilyen például az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése vagy az M1-es metró rekonstrukciója és keleti meghosszabbítása − az ötvenmilliárd forintos beruházás 2017-ben kezdődne és 2018-ra fejeződne be.
A folyamatban lévő beruházások közül a legjelentősebb az M4-es vonal építése, a 452 milliárd forintba kerülő építkezés várhatóan hamarosan befejeződik, 2014-ben megindulhat a forgalom az új metróvonalon.