A piaci áras üzemanyagért jellemzően többet kell fizetni Magyarországon, mint a szomszédos országokban. A hatósági áras viszont a legolcsóbb opció a térségben – derül ki a Népszava cikkéből, amely a cargopedia.hu szállítmányozási portál adatai alapján számolta ki, hogy mennyiért tankolhatnak azok az autósok, logisztikai szereplők, akikre nem érvényes a 480 forint/literes hatósági ár.
Mint ismert, a kormány júliusban döntött arról, hogy az ársapka nem vonatkozik a nem magántulajdonú autókra, munkagépekre, kivételt egyedül a mezőgazdasági szereplők élveznek. Mindez azzal is jár, hogy a piaci áras tankolás a dízel esetében péntektől változik, 772 forintot kell majd fizetni a kutaknál, a benzin ára nem változik, továbbra is 697 forint lesz.
A gázolaj esetében Magyarországon lehet általában a legdrágábban tankolni, Ausztria és Horvátország néha felülmúlja a magyar árakat.
A benzin tekintetében Magyarország stabilan, immáron négy hónapja a harmadik legdrágább ország a 8 közül, Ausztria és Szlovákia után. A múlt héten Magyarországon átlagosan 670 forint volt egy liter benzin a cargopedia szerint, míg a szlovákoknál 698, az osztrákoknál pedig 711 forintot kellett fizetni.
A magas árak következménye az, hogy a fuvarozók egyre inkább elkerülik Magyarországot, mivel más útvonalakon olcsóbban tankolhatnak a piaci áras dízelből. Az is probléma, hogy a magas üzemanyagárak megjelennek a Magyarországon kapható termékek áraiban. Tehát ha 480 forintért is tankolhatja valaki a saját autóját, a piaci árat a kenyérnél, vagy a sajtoknál (és az összes többi szállított terméknél) fizetheti ki.