A 3-as metró vonalán közlekedő "felújított" orosz metrókocsik körüli problémák folyamatos szőnyeg alá söprése, az erősen vitatható eredményű metrókocsi-beszerzés miatti feljelentés halogatása komoly koalíciós feszültséget okoz a városvezetésben - írja a Népszava. Az is felmerült, hogy az egyik párt külön tesz feljelentést az ügyben, ha záros határidőn belül nem születik erről döntés. Sokan úgy vélik, hogy a bizonytalankodással a Karácsony-kabinet magára húzza a hármas metró kocsibeszerzésének botrányos ügyét, holott a választási kampány idején ellenzékiként hevesen ostorozták miatta a Tarlós-féle városvezetést.
A budapesti közlekedési vállalat három hónapig dugdosta az M3-as metróvonalra szállított metrókocsik beszerzésének körülményeit és a leszállított szerelvények műszaki színvonalát értékelő jelentést, így sokáig el sem jutott a BKV igazgatósága és felügyelőbizottsága elé. Ez nem véletlen, a dokumentumban egészen durva megállapítások szerepeltek. A jelentés szerint az új kocsik vásárlásához képest a korábbi városvezetés által választott orosz - felújításnak beállított - konstrukció "igen szerénynek mondható megtakarítást eredményezett", különös tekintettel "az üzemeltetés és karbantartás egyelőre nehezen prognosztizálható költségére".
A jelentés összeállítói 18 sorozathibát találtak tavaly nyárig. A sorban az önmagában is súlyos problémaként jelentkező visszatérő rozsdásodás mellett, a pocsék hegesztés, az ülések esetenként balesetveszélyes törése, alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, ügyetlenül megvalósított ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés szerepelnek.
A BKV vezetése a most visszavont intézkedési tervében továbbra is úgy tartja, hogy a lehetséges legjobb döntést hozták, a közbeszerzési eljárás tökéletes volt, a felmerült hibákat pedig a szállító Metrowagonmash folyamatosan javítja. A BKV vezetői szerint a "felújított" metrókocsik eleget tesznek a kor elégséges szintű műszaki elvárásainak.