A közvetlen értékesítéssel foglalkozók száma 2011-2014 között a lakosság 3,81 százalékáról 4,76 százalékra nőtt. A szövetség hivatalosan nyilvántartott adatai szerint, az évente megismételt adatfelvételben résztvevő cégek adatai alapján is több százezer fő kapcsolódik a közvetlen értékesítési ágazathoz vásárlóként, illetve termékforgalmazóként. A statisztikák alapján utóbbiak többsége (73 százalék) nő, a 49 százalékuk részmunkaidőben végzi ezt a tevékenységet és az egyharmaduk az 50 év feletti korosztályt képviseli - állapítja meg a WFDSA.
Az Amway megbízásából a GfK által készített felmérés alapján a vállalkozások is kedvezőbb megítélés alá esnek idehaza. 2012-ben mindössze a válaszadók 47 százaléka nyilatkozott pozitívan a vállalkozásindítás lehetőségéről. Két évvel később, 2014-ben viszont lényegesen többen, 61 százalék gondolta úgy, hogy érdemes Magyarországon vállalkozni. A GfK kutatásból az is kiderül, hogy a hazai válaszadók kifejezetten vállalkozásbarátnak (49 százalék) tartják az országunkat.
Még mindig a wellness húz
Magyarországon ezen a területen dolgozók több mint a fele a wellness, közel negyedük kozmetikumok, 10 százalékuk étrend kiegészítők, míg 4 százalékuk háztartási termékek eladásával foglalkozik. A közvetlen értékesítésen belül pedig a multi level marketing rendszerben történő személyes eladás a legjellemzőbb módszer.
Az ágazat a magyar GDP közel 0,2 százalékát eredményezi. Az iparág 2014-ben 50 milliárd forintnyi forgalmat ért el.
A közvetlen értékesítés világszerte gazdasági húzóágazattá vált az elmúlt években. Közel 100 millió ember egészíti ki ebből a jövedelmét vagy dolgozik teljes állásban ezen a területen.