A Magyar Közlönyben megjelent határozat visszavonja a kormány július 20-i határozatának azt a részét, amely az M1-es autópálya kétszer három sávra bővítésének előkészítését irányozta elő Budapest és Győr között és ugyan ezt célozta az M7-es autópályával is Budapest és Balatonvilágos között.
A Veszprémmel kötött együttműködési megállapodásból kikerült a 8-as számú főút és a 82-es számú főút összeköttetése, valamint az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd megépítése. A Kecskeméttel kötött megállapodásból az 52-es számú főút és az M5-ös autópálya közötti út, valamint a Nagykörút négysávossá bővítése maradt ki.
A szombathelyi megállapodásból a várost elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítését törölte a kormány és visszavonta az M43-as autópálya országhatárig történő kiépítéséről szóló korábbi határozatát is.
A kormány visszavonta a központi költségvetésből finanszírozott közúti beruházásokról szóló, a központi költségvetés forrásaira alapozva megvalósítani tervezett közútfejlesztési listát, de ezt részben átfedve, újat készített, amely a mostani határozat mellékletében szerepel.
A hosszú listából kiemelésre érdemes az M0-ás autóút Déli szektor fejlesztése, de a Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül. Az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda, országhatár közötti szakasz megépítése, villányi csomóponttal, az M30-as autópálya megépítése Miskolc-Tornyosnémeti között. Az M9 autóút Vasvár és Zalaegerszeg között, viszont csak előkészítési fázisig jut.
Ezek maradnak - előnyben a vasút
Megépül a sokat emlegetett M2-es gyorsforgalmi út Budapest és Vác között, a 86. számú főút Szombathely és Egyházasdaróc közötti szakasza pedig 2x2 sávos lesz. Mogyoród térségében összekötik az M3-as és az M31-es autópályát. Szintén megépül az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes (az országhatár) között, de csak 2x1 sávos lesz.
Annak ellenére, hogy a határozat címe közútfejlesztésről szól, vasúti fejlesztések is szép számmal találhatók a listán, Így például a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése is szerepel azon. A MÁV 9+6 darab 200 férőhelyes motorvonat beszerzésére kap pénzt, továbbá vásárolhat 30 darab 300-600 ülőhelyes, 160 km/h sebességű elővárosi villamos motorvonatot is. A GYSEV 10 villamos-motorvonatot szerezhet be és támogatással építheti ki Sopron-Szombathely-Szentgotthárd között az ETCS2 vonatbefolyásoló rendszert. Napirenden maradt a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolata kialakításának az előkészítése.
Felkerült az új listára több fővárosi fejlesztés ís. Így az M3-as metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója 137,5 milliárd forinttal és a Külső Bécsi úti villamosvonal (a Vörösvári út és az Aranyvölgy közötti) megépítése 10,2 milliárd forintból.