A GVH vizsgálata megállapította, hogy a cég több különböző szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben.
- A kereskedés például nem tudta megfelelően alátámasztani sem piacelsőségére, sem termékválasztéka bőségére vonatkozó állításait, például azt, hogy több mint 30 000 keleti és perzsa szőnyeggel rendelkezik.
- Ahogy azt sem, hogy egyes „különleges árkedvezményeinek” eredeti árait valaha is ténylegesen alkalmazta volna-e.
A cég 21 hónapig, szinte teljes fennállása alatt végkiárusítással hitegette a vevőket a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon vásárolt hirdetéseivel.
A Szőnyeg galéria Kft. emellett valótlanul állította, hogy végkiárusítást tart, ugyanis üzletvitele ellentmondott ennek.
A végkiárusítás meghirdetésétől, 2020 szeptemberétől egészen 2022 májusáig folytatták a kereskedést és töltötték az árukészletet.
„Most vagy soha” üzenetekkel verték át a vásárlókat
Szintén jogsértőnek bizonyultak a fogyasztókat sürgető, az akciók korlátozottságára vonatkozó üzenetek: „Most vagy soha!”, „Garantáltan egyedi lehetőség!”, amelyek a tévéreklámokban visszaszámlálással is párosultak.
Az ígért kedvezmények ugyanis a megjelölt időpontokat követően is elérhetőek voltak, sőt, esetenként még kedvezőbb akciókat is meghirdettek.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés értékelésekor figyelembe vette, hogy a szőnyegkereskedés jelentős összegeket fordított a tisztességtelen reklámokra, amelyek lényegében értékesítési tevékenységének teljes időszakát lefedték.
A versenyhatóság tekintettel volt a cég együttműködésére is, a kereskedés ugyanis – bár nem ismerte el a jogsértéseket – nem vitatta a hatóság álláspontját, önként lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.