Ha valaki az éppen árengedménnyel kínált terméket, a pénztárban - még vagy már - az eredeti áron, azaz drágábban olvasnak be. Ilyenkor azonban a fogyasztó joga, hogy a feltüntetett legalacsonyabb árat kell kifizetnie. Ha csak fizetés után vette észre, hogy drágább ütötték fel a terméket, akkor a pénztárnál, vagy a vevőszolgálati pultnál jelezheti azt a vásárló - kezdi fogyasztóvédelmi fejtágítóját a Magyar Hang.
"Azt is tudni kell, hogy amennyiben valamilyen okból nem tetszik a karácsonyi ajándék, akkor a kereskedő nem kötelezhető annak visszavételére, kicserélésére, csak abban az esetben, ha hibás a termék. Ennek ellenére az üzletek egyre nagyobb hányadában lehetőség nyílik az utólagos cserére" - oldott már fel Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője egy elterjedt tévhitet. A csere leginkább akkor szavatolható, ha még a vásárláskor rákérdez arra az eladónál.
Kispál Edit szerint a karácsonyi időszakban is gyakori, hogy az internetes vásárláskor a webshopok üzemeltetőjét nem ellenőrzik kellőképpen a vásárlók. Ha nincs cégné, adószám, cím, telefonszám feltüntetve, akkor nem szabad itt vásárolni.
Az áruhitelek kapcsán pedig arra figyelmeztet, hogy a meghirdetett nullaszázalékos kamat nem jelenti azt, hogy nem jár más kiadásokkal a kölcsön: például szerződéskötési, rendelkezésre állási vagy valamilyen más címen csaphatnak még hozzá az árhoz.
"Abban az esetben azonban nem teheti meg ezt a kereskedő, ha az akciót nullaszázalékos THM-mel (teljeshiteldíj-mutató) hirdette, hiszen annak éppen az a lényege, hogy az összes költséget tartalmaznia kell" - mondta el a fogyasztóvédelem szóvivője.