A magyarok- az egy évvel korábbinál 7 százalékkal többet - közel 2,5 billió, azaz 2500 milliárd forintot hagytak tavaly 17 ezer kiskereskedelmi üzletben - közölte a Nielsen piackutató cég.
A vásárlók a feldolgozott húsra, sörre és sajtra költik a legtöbbet. A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hat százalékot tett ki. Utóbbiak között továbbra is a mosószer a legnépszerűbb, utána jön a vécépapír és az öblítő. Az arcmaszkok és háztartási tisztító kendők lendülete továbbra is kitart, az előbbiek értékbeli forgalma közel 40 százalékkal nőtt.
Minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok; a saját márkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták
Figyelmeztetés érkezett: sérülékeny a forint és ez még hónapokig így marad