A magyarok- az egy évvel korábbinál 7 százalékkal többet - közel 2,5 billió, azaz 2500 milliárd forintot hagytak tavaly 17 ezer kiskereskedelmi üzletben - közölte a Nielsen piackutató cég.
A vásárlók a feldolgozott húsra, sörre és sajtra költik a legtöbbet. A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hat százalékot tett ki. Utóbbiak között továbbra is a mosószer a legnépszerűbb, utána jön a vécépapír és az öblítő. Az arcmaszkok és háztartási tisztító kendők lendülete továbbra is kitart, az előbbiek értékbeli forgalma közel 40 százalékkal nőtt.
Minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok; a saját márkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.