A Magyar Közlönyben megjelent határozat az Innovációs és Technológiai Minisztérium 10 projektjavaslatát nevesíti. Ebből a tízmilliárdos nagyságrendűek a következők:
A Kelenföld-Hegyeshalom vasútvonal nemzetközi átjárhatóságának fejlesztése. Ennek célja a szűk keresztmetszetek felszámolása, így - egyebek mellett - Almásfüzitő, Tata, Komárom és Hegyeshalom állomásokon a biztosítóberendezések cseréje. A teljes költség 29,5 milliárd forint, ebből az uniós támogatás 19.8 milliárd.
A Budapest és az ukrán határ közötti egyes vasúti vonalszakaszok korszerűsítésének előkészítése. Ide a következők tartoznak: a Kőbánya felső-Rákos-Rákosliget, a Hatvan-Füzesabony, valamint a Debrecen-Nyíregyháza közötti szakaszok. A 34,7 milliárdos teljes költségből 23,2 milliárd forint lenne az uniós támogatás.
Egy projektben szerepel a Győr-gönyűi, a komáromi, az újpesti és a csepeli kikötők fejlesztése. A 24,4 milliárd forintos beruházásokhoz 16,3 milliárdot kér a kormány az Európai Uniótól.
Külön projektként jelenik meg a csepeli kikötő darupálya és egyéb fejlesztése, amely 14,3 milliárd forintba kerülne, ebből 9,6 milliárdot vállalna az EU.