Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása: szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet. Itt az ideje ezen változtatni – közölte Facebook oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A Budapest Fejlesztési Központban a Kormány megbízásából elkezdték a 71-es vasútvonal Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal teljes felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is.

„A BFK által megbízott vasúttervezővel a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján az elmúlt hónapokban véglegesítettük a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben. Ezt követően felkértünk három építészirodát, a Sporaarchitects, az RJZS és a Paragram csapatait, hogy koncepcionális javaslatokat tegyenek az új Rákospalota-Újpestre. A terveket tegnap egyeztettük a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a Főváros szakmai stábjával, véleményeiket beépítve dolgozunk tovább és választjuk ki rövidesen a továbbtervezés irányait - de szerettem volna így munkaközileg is bemutatni azt, hogy hol tartunk.”

Ez azt is jelenti: a végleges építészeti tervek még változni fognak, a látványtervek még koncepcionális szintűek.