Schanda Tamás a közösségi oldalára feltett videóban hangsúlyozta, a fővárosi önkormányzatnak nagyobb részt kellene vállalnia az agglomerációs közlekedés finanszírozásából - idézi az MTI.
"A tárca a városvezetéssel változatlanul fennálló nézetkülönbségeket félretéve, megoldást keresve teremtett alkalmat a személyes találkozóval az aláírásra. Tény viszont, hogy minimális aláírási hajlandóság esetén már hosszú hónapokkal ezelőtt rendezhette volna az ügyet a fővárosi önkormányzat" - fogalmazott Schanda Tamás. Hozzátette, remélik, hogy az agglomerációs közlekedés kiegyensúlyozottabb kölségmegosztásáról szóló egyeztetéseket is sikerül mielőbb eredményesen lezárni, és a főváros kifizeti az állami cégeknek az általuk végzett szolgáltatás után járó összegeket.
Szerencsére ugyanaz a szerződés, amit 2015 óta mindig köt a főváros és a kormány, az évet írták át benne – mondta Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, aki reméli még ebben az évben meg is kapják a 12 milliárd forintos kompenzációt.
"Közös ellenzéki akció és hetekig tartó üzengetés kellett ahhoz, hogy a kormány végre betartsa a saját törvényét, vagyis éves szinten 7 százalékkal járuljon hozzá a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásához. Ez ma megtörtént, hosszas huzavona és kormányzati csúsztatások után elém került az a 12 milliárd forintról szóló szerződés, ami biztosítja az állami támogatást Budapestnek. Eddig minden évben erről menetrendszerűen és csupán szakértői szinten zajlott az egyeztetés, de most azt is politikai szintre emelte a kormány, hogy működhet-e a közösségi közlekedés Budapesten" - írta Karácsony Gergely a közösségi oldalán.
"Budapesten a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának megőrzése nemzeti érdek. Munkatársaink a BKK-nál és a BKV-nál egy átlagos napon 4,2 millió utazást tesznek lehetővé a közel 3000 kilométer hosszú útvonalhálózaton: a budapesti M3-as metrót például többen használják, mint a MÁV egész vonathálózatát" - írta a főpolgármester.