A bankkártya használatakor a szervezet közleménye szerint érdemes alkalmazni a sokat emlegetett SMS-kontrollt - amikor üzenet érkezik a mobiltelefonunkra a legutóbbi tranzakcióról -, és arra is odafigyelni, hogy a PIN kód beütésekor a számokat más ne láthassa.
A bankszövetség arra is figyelmeztet, hogy számítógépes bűnözők egy új módszerrel próbálják jogosulatlanul használni a banki ügyfelek számláit. A nem megfelelő védelemmel rendelkezők számítógépe, tabletje vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a "teljes felügyeletet", miután az ügyfél interneten bejelentkezik. Ezt követően az adott bank logójával ellátott, adategyeztetésre felhívó és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg a számítógép képernyőjén, s mialatt az várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek a számlája terhére.
A visszaélések odafigyeléssel és az internetbanki műveletekre alkalmazott számítógépek megfelelő védelmével (jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszer, naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használata, tűzfal használata, stb.) megakadályozhatóak - emlékeztet a szervezet.
A bankszövetség felhívja az elektronikus csatornát használó ügyfelek figyelmét arra: amennyiben az internetbanki szolgáltatás használata során a szokásostól eltérő működést tapasztalnak (például adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem lehet használni; az üzenetnek furcsa a nyelvezete, azaz hibás magyar nyelvtani szerkezetű, szóhasználatú, a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg, a szokásostól eltérő, például ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet az adott tranzakció hitelesítése során), azonnal szakítsák meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal, és vegyék fel a kapcsolatot a számlavezető bankkal.
Internetbanki műveletek előtt minden esetben célszerű meggyőződni arról, hogy valaki valóban bankja weboldalán jár-e. Ezt a számítástechnikában járatosabb felhasználók az adott oldal tanúsítványának ellenőrzésével tehetik meg. Ha a böngésző tanúsítványhibát jelez, el kell hagyni az oldalt, és jelezni a banknál! A bankok adategyeztetést kérő üzenetet nem jelenítenek meg honlapjukon, vagy internet banki rendszerükben. Az ilyen kérés szinte bizonyosan csalárd próbálkozás. Javasolja a bankszövetség azt is, hogy a banki ügyfelek minden problémás esetben ellenőrizzék, illetve szakemberrel ellenőriztessék számítógépüket, és gondoskodjanak a megfelelő vírusvédelmi eszközök alkalmazásáról.