A hatályos rendelet szerint a belső égésű motorral felszerelt kishajóknak, csónakoknak, vitorlásoknak üzemeltetési engedélyt kell kérniük a korlátozás alá eső vizekre. Ilyenek többek között a Balaton, a Velencei-tó, a Tisza-tó és a Fertő-tó. A szabályozás az újonnan bevezetett üzemeltetési engedély megszerzéséhez a Központi Közlekedési Felügyeleten kívül az illetékes természetvédelmi és környezetvédelmi hatóságok szakhatósági hozzájárulását is előírta. Az engedélyeztetési eljárás a gyakorlatban hosszadalmasnak bizonyult és ez különösen az idegenforgalom szempontjából okoz nehézséget. A felvetésekre reagálva a gazdasági és közlekedési tárca tárcaközi egyeztető megbeszélést kezdeményezett. Az egyeztetésen kialakított kompromisszum eredményeként javasolja a szabályozás megváltoztatását úgy, hogy a vitorlás és kisgéphajó tulajdonosok felesleges nehézség nélkül használhassák járműveiket és változatlanul érvényesüljön a rendelet eredeti célja, a természet védelme. A módosítási javaslat szerint a Tisza-tó hangulatát alapvetően meghatározó horgászcsónakok továbbra is kifuthatnak majd a vízre, ugyanis a legfeljebb négy kW-os teljesítményű belső égésű motorral hajtott csónakok engedély nélkül közlekedhetnek. Az ennél nagyobb teljesítményű belső égésű motor használatát a tavon a Hortobágyi Nemzeti Park engedélyezheti. A holtágakban és maradványvizeken a belső égésű motorral hajtott csónakok és kishajók közlekedése nem engedélyezett. A javaslat szerint a vitorlás hajók - a környezetvédelem érdekében - kizárólag a rendeletben pontosan meghatározott korlátozás szerint használhatják segédmotorjaikat. A módosítás nem érinti a motorcsónakokat: használatuk továbbra is tilos a Balatonon és az egyéb védett vízterületeken. A tárcák közötti egyeztetés lezajlott és a módosítási javaslat valamennyi érintett egyetértésével kerül a kormány elé.