A Magyar Közlönyben megjelent határozat visszautal a "V0" Budapestet délről elkerülő vasútvonal 2012-ben készült részletes megvalósíthatósági tanulmányára. Ennek felülvizsgálatával kell elkészíteni az új megvalósíthatósági tanulmányt, amelyre 2 milliárd 451 millió forint fordítható.
Ebből a jövő évi központi költségvetést 1 milliárd 470 millió forint terheli, a maradék pedig a 2022-es büdzsében kerül betervezésre.
A Napi.hu december közepén írt arról, hogy a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére. A szövetség szerint a korábbi megvalósíthatósági tanulmány aktualizálására lenne szükség, a növekvő vasúti teherfuvarozás versenyképességének biztosítása érdekében.
A szakma korábbi forgalmi prognózisa napi 70-80 tehervonattal számolt irányonként, ez már rövid távon is legalább 30 százalékkal növekedni fog a kecskeméti Mercedes-gyár második ütemének, a debreceni BMW gyárnak, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének, vagy a Fényeslitkén épülő EWG Kombiterminál forgalomvonzó hatásának köszönhetően.