Máshonnan felszedett sínből épül a Hódmezővásárhely és Szeged között létesítendő tram-train pályája, ezzel sokat lehet spórolni, és kockázatok sincsenek a NIF Zrt. szerint - írta a vg.hu. A tram-train pályájának sínjei a MÁV Zrt.-től származnak, azokat egyes, felújítás alatti fővonalakról bontják ki. A megoldással az adott szakaszon a felépítmény létrehozásánál akár 25 százalékot is meg lehet takarítani a cikk szerint.
Az érintett sínek jellemzően a hetvenes évek vége és a kilencvenes évek között készültek, de a mellékvonalakon beépítve műszakilag még további évtizedekig alkalmasak arra, hogy az e pályákon megengedett, óránként legfeljebb 100 kilométeres sebességgel közlekedjenek rajtuk a szerelvények. A tram-train sínjei például a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonalról származnak.
A NIF szerint attól sem kell tartani, hogy rejtett hibás sínek kerülnek az új pályára. "A sínek már a bontás előtt alapos vizsgálaton esnek át, a műszaki állapotukat minősítik. E mérések pontos képet adnak a repedések esetleges helyzetéről, a sín kopásáról, a felújíthatóságáról, felhasználásának lehetőségéről. A beépítés után e vizsgálatokat megismétlik, a forgalomba helyezés egyik feltétele az alkalmasság igazolása" - hangsúlyozta a társaság a vg.hu-nak. Így azután az sem merült fel, hogy a tram-train-hez mégis új síneket vásároljanak.
A Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train (villamos és vonat) rendszerhez szükséges járműtelep építésére 2 milliárd 750 millió, míg az előkészítés tervezésére 1 milliárd 250 millió forintot hagyott jóvá a kormány.
A kép forrása: MÁV-Start