A korábbi években a boltos világ mérlegén nagyot dobott a webáruház 30-40 százalékos növekedési tempójával, ez tavaly a felére esett. Az viszont látszik, hogy 2021 decemberében visszaszaladtak a vásárlók a hagyományos boltokba, hiszen a különféle iparcikkek forgalma 10 százalékkal ugrott meg, a web pedig ennél kevesebbel. Karácsonyi webáruházi ajándékvásárlás során visszafordult a kocka, a december legyűrte a novembert.

Decemberben az előző év azonos hónapjaihoz képest mennyiségben 4 százalékkal növekedett a webáruházak piaca, előtte novemberben 1 százalékkal. Ez elég soványka ütem a korábbiakhoz képest, amikor legalább negyedével, de például 2020-ban másfélszeresére ugrott a webpiac ezekben a hónapokban – értékel a blokkk.com kereskedelmi szakblog.

Most fordult a kocka a Black Friday sorozattal megtűzdelt november és az ünnepi decemberi hónap között.

Év végi webpiac
20172018201920202021
november507093141147
december516689137148
milliárd forint, folyó áron
Forrás: KSH

Az elmúlt esztendőkben a november lepipálta a decembert, 2021-ben viszont - ha csak hajszálnyira is -, de beelőzött az év utolsó hónapja.

Persze bármely boltos örvendezne egy webes tempónak, de mind az ütemet, mind a piac méretét nézve 2021-ben soványabbak lettek a webáruházak. Idén azért várhatóan továbbra is két számjegyű lesz a növekedés, kedvező esetben ötödével is ugorhat a webpiac.Számolni kell viszont idén is alkatrész- és termékhiánnyal, szállítási nehézségekkel, vagy éppen munkaerőhiánnyal.