A fogyasztóvédelmi hatóság állampolgári megkeresések nyomán hatósági eljárás keretében vizsgálta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. napja közötti időszakban alkalmazott kereskedelmi gyakorlatát – közölte az Igazságügyi Minisztérium.
Kifejezetten azt vizsgálták, hogy a légitársaság betartotta-e a légiutas jogokat érintő uniós rendelkezéseket, és teljesítették-e válaszadási kötelezettségüket a fogyasztóvédelmi törvényben foglalt írásbeli fogyasztói panaszokra.
Biztonsági kockázatok miatt függeszti fel egyik járatát a Wizz Air
A Wizz Air légitársaság bejelentette, hogy március 14-től felfüggeszti járatait a moldovai fővárosba, Chisinauba. Bővebben >>>Ezekre kötelezte magát a légitársaság
Az eljárás a légitársaság együttműködő magatartásának köszönhetően hatósági szerződéssel zárult, melyben a Wizz Air a jövőre nézve kötelezettséget vállalt arra, hogy hatékony módon rendezi a kereskedelmi gyakorlatát járatkésés, járattörlés, visszautasított beszállás és a fogyasztói panaszok megválaszolása tekintetében, valamint biztosítja a légiutasok jogainak érvényesülését.
A fogyasztóvédelmi hatóság a döntéshozatalnál lényeges körülményként tekintett arra, hogy a Wizz Air vállalásai közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra az általuk nyújtott kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják mind az informatikai fejlesztésekkel, mind a minőségbiztosítási rendszer bevezetésével, mind pedig a tájékoztató kampánnyal.
A kötelezettségvállalások teljesítését a minisztérium szerint a fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan ellenőrizni fogja és – szükség esetén emelt összegű fogyasztóvédelmi bírság kiszabásával is – fel fog lépni a légitársasággal szemben, ha a szerződés be nem tartását észleli vagy ismétlődő jogsértést tapasztal.