Az elmúlt napok időjárási viszontagságai és résidő-problémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is.

A légitársaság közleménye szerint az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte.

Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be. A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A közlemény szerint a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein. A Wizz Air megfelelően felkészült a nyárra, és minden tőle telhetőt megtett a zökkenőmentes nyári időszak érdekében, azonban úgy tűnik, a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek ebben a kiemelt időszakban is.

Iparági szereplőként kötelességünk felemelni a hangunkat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit

– írják.

A Wizz Air ahogy mindig, most is SMS-ben és e-mailben tájékoztatja a menetrendváltozásról azokat az utasait, akik közvetlenül a légitársaságnál foglalták jegyüket. A légitársaság azt tanácsolja utasainak, hogy jegyüket közvetlenül a Wizz Air weboldalán vagy mobilalkalmazásán keresztül vásárolják meg, így az itt megadott elérhetőségeken közvetlenül tudja őket tájékoztatni a légitársaság a járataikkal kapcsolatos információkról, illetve szükség esetén közvetlenül el tudják érni az ügyfélszolgálatot. Akik nem közvetlenül vásárolták meg jegyüket, minden esetben az utazási irodához vagy egyéb közvetítőhöz forduljanak információért.

Tekintettel arra, hogy a jelenlegi helyzet több légitársaságot is érint, a szállodai kapacitások Európa-szerte korlátozottak lehetnek. A Wizz Air mindent megtesz annak érdekében, hogy szükség esetén a lehető legtöbb érintett utasa számára biztosítson szállást.

Amennyiben ezt nem tudja teljesíteni a szállodák telítettségéből kifolyólag, az utasok biztosak lehetnek abban, hogy a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik meg az érintettek.

Reagált a Wizz Air a Lufthansa lépésére, ezt gondolják az új pótdíjról

A légitársaság kommunikációs vezetője az elmúlt időszakban nagy sajtóvisszhangot kapott késések kapcsán is részletesen ismertette az okokat egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. A vállalat a nyári trendekről is lerántotta a leplet.