A GVH közölte, hogy a rövid tájékoztató anyagokban foglalja össze a fogyasztók számára a repülőjegy-vásárláshoz, utazási irodák programjainak kiválasztásához, továbbá online szállásfoglalásához és a bel- és külföldi autóbérléséhez kapcsolódó tanácsait.

A versenyhivatal szerint így könnyebben kerülhetik el a fogyasztók a félrevezető tájékoztatásokat és a nyaralás közben előforduló kellemetlen meglepetéseket.

Közölték azt is, hogy a beérkezett bejelentések és panaszok alapján vizsgálják, hogy fennálnak-e a versenyfelügyelei eljárás elrendelésének feltételei.

Fogyasztóvédelmi ügyekben abban az esetben indítanak eljárást, ha egy vállalkozás valószínűsíthetően jogsértő kereskedelmi gyakorlatot folytat, továbbá ha a gazdasági verseny érdemi érintettsége megállapítható, például nagyszámú fogyasztót érint egy adott piacon és hatással van a tiszta piaci versenyre.

A versenyhatóság évek óta kiemelten figyeli a légitársaságok reklámgyakorlatát, ezen a területen számos eljárást lefolytatott, több pedig jelenleg is folyamatban van. Legutóbb 2024 januárjában a Wizz Airrel szemben indult eljárás, mivel fontos információkat hallgathatott el az utasok elől.

Ki a felelős a reptéri káoszért? Újabb szóba hozott érintett cáfol

Hatalmas gondok vannak a fapados légitársaságok járataival, rengeteg a késés, amit mindenki mással indokol. Legutóbb a magyar légiforgalmi irányítókat okolták, akik viszont cáfolják, hogy rajtuk múlik a pontosság.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→