Wizz Air légitársaság nettó nyeresége a 2023-2024-es üzleti évben 350 és 450 millió euró között alakulhat az előző évi 535 millió eurós veszteséget követően.

Az éves jelentés szerint a cég vesztesége a rekordokat döntő bevételek és utasforgalom miatt a 2021/2022-es 642,5 millióról csökkent tavaly.

A bevétel 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett az idén március 31-én zárult időszakban, az utasforgalom pedig 88 százalékkal 51,072 millióra nőtt.

 

  • A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el a bázisidőszak 23,3 millió eurós veszteségéhez képest.
  • légitársaság 1,529 milliárd eurós szabad készpénzállománnyal zárta pénzügyi évét.

Varadi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, hogy a légitársaság jobban felkészült erre a nyárra, amely az európai légitársaságok számára amúgy is a legjövedelmezőbb időszak.

"Lényegében százmilliókat fektettünk be annak érdekében, hogy működési modellünket sokkal ellenállóbbá tegyük" – mondta egy interjúban.

Ez konkrétan azt jelentheti, hogy több tartalék repülőgép, pótalkatrész, pilóta és légiutas-kísérő áll rendelkezésre.

A Wizz Air ezen a nyáron egyébként komoly számú foglalásokkal és ennek megfelelően magasabb viteldíjakkal kalkulál, összhangban a versenytársak által is diktált trendekkel.

A legalacsonyabb ár nyer: a Ryanair-vezér feltörölné a padlót a többi légitársasággal

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary a légitársaság rohamos növekedésével számol, illetve nagyobb piaci részesedéshez fűz reményeket európai versenytársaival szemben, ezen kívül a következő tíz évben dupla annyi utasszámot tűzött ki célul. Bővebben>>>

Hacsak a háború nem tesz keresztbe, a turisták nem fordítanak hátat

A jövő évi eredménycélok akkor teljesülhetnek, ha nem történnek kedvezőtlen változások a külső környezetben. Példaként a háború további negatív hatásait és szállítási késedelmeket hozták fel.

A Wizz Air a tavalyi és az idei évi nettó nyereség között várható mintegy 900-1000 millió eurós éves szintű javulását a turizmus felfutásával és az üzemanyagárak visszaesésével indokolta.

A Reuters szerint a világjárványt követő időszakban a budapesti székhelyű diszkont légitársaság pénzügyi eredményeit tekintve elmaradt a nagy rivális Ryanairtől.

A Ryanair már tavaly nyereségbe fordult a pandémiát követően, míg az easyJet a várakozások szerint már idén pozitív szaldóval zárhat.

A Wizz Air szerint továbbra is erős a fogyasztói kereslet, amit a nyári foglalások is alátámasztanak.

Korábbi közlésük szerint a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak.

 

Sokan azt sem tudják, mi az a válság, ezerrel tolják a külföldi utakat

Egy friss kutatás szerint kevesebbet utaznak a magyarok a koronavírus-járvány vége óta, mint a pandémia előtti időszakban. Milyen turisztikai szezon elé nézünk, amikor a válaszadók ötöde úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem utazik külföldre? Bővebben>>>