A tavaly nyáron megkötött szerződés módosítását a tender ajánlatkérője, a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A tervezést és a tervek engedélyeztetését 1 milliárd 926 millió forintért vállalta a Főmterv. A díj nem változik, viszont más probléma akadt. Idézet a közleményből: "Az építési engedélykérelmek benyújtásához szükséges tisztázni az üzemeltetés kérdéseit. Döntés szükséges abban a kérdésben, hogy meddig a BKV Zrt. és meddig a MÁV-HÉV Zrt. az újonnan épített infrastruktúra üzemeltetője, mely kérdésben a Fővárosi Önkormányzat és az Innováció és Technológiai Minisztérium közötti megállapodás szükséges."
Nem ez az első bonyodalom a tervezés körül. Tavaly decemberben jelentette be az ajánlatkérő, hogy az Örs vezér terére kiírandó tervpályázat késedelme miatt az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötésének a tervezése is később indulhat. Miután a tér rendezésére tervpályázatot kell kiírni, az ennek eredményeként megkötendő szerződés hatálybalépésétől számított 465 napon belül kell az engedélyezési terveket elkészítenie a Főmtervnek. Akkor a Főmterv jelezte a BKK-nak, hogy késik a tervpályázat, így nem tudja tartani az eredeti határidőt. A késés okáról nem esett szó a közleményben.
A Főmtervvel még 2016-ban kötött 5 milliárd forintot keretösszegű szerződésben a mostani tervezési feladaton túl más is szerepelt. Így az összekötött vonal forgalmi és műszaki paramétereinek véglegesítése, továbbá az elvi előzetes típusengedély megszerzése a vonal új hibrid járművére volt. Idén júliusban újra módosították a szerződést. Az eredeti szerződésben az szerepelt, hogy a második feladat - a járművek műszaki specifikációjának meghatározása és az előzetes típusengedély megszerzése - akkor indult volna, amikor az első rész már elkészült. A szerződésmódosítás előre hozza a második részt, vagyis az első befejezése előtt kell azt elkezdeni.