A ellenzéki politikus arra volt kíváncsi: miért nem történt érdemi előrelépés az elmúlt hat év során a 4-es metróval kapcsolatos nyomozásban, miközben az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) rövidebb idő alatt lezárta a saját vizsgálatát.
Az ügyben először 2009 decemberében indítottak nyomozást, amit három év múlva "részben bűncselekmény, részben bizonyítottság" hiányában megszüntettek - közölte Polt Péter a lap szerint.
A 2011-ben indított Alstom-nyomozásban három gyanúsítottat múlt októberben kihallgattak. Polt név nélkül említette meg Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester egykori bizalmasát. Gulyást őrizetbe vették, de előzetes letartóztatását a bíróság elutasította. Az egykori DBR-igazgató külföldre távozott, ezért a fővárosi Alstom-bizottság sem tudta meghallgatni.
Tarlós meglepődött
Szerda este a Tarlós István budapesti főpolgármester egy interjúban arra a kérdésre, hogy meglepte-e bármi az OLAF jelentésében, az válaszolta: az esetek, az észrevételek száma lepte meg.
Megszólalt az egyik megvádolt cég
Olvasói levélben válaszolt a Siemens a Figyelőnek a 4-es metró építésével kapcsolatos vádakra. A céget, amely 31,7 milliárd forintért építette ki a metró áramellátó és vonatvezérlő rendszerét, az OLAF azzal vádolta meg, hogy bennfentes információkhoz jutott, emiatt a teljes uniós támogatást visszakérhetik tőlük.
A Siemens kommunikációs igazgatója most azt írta: a cég már több mint tíz évvel ezelőtt vizsgálatot indított, független szakértők bevonásával - ezt elismeri az OLAF jelentése is. Ezután ügyészségi vizsgálat és nyomozás indult Magyarországon, de azt már 2013-ban megszüntették. Azóta pedig a hatóságok nem keresték meg a vállalatot az üggyel kapcsolatban. Az ügyet évekkel ezelőtt belső vizsgálatnak vetettük alá, és a vizsgálat eredményeit kiértékelés céljára az illetékes nyomozóhatóságok rendelkezésére bocsátottuk - írta Virágh Adrienn a hvg.hu beszámolója szerint.