A GVH a vállalkozás 2010. augusztus 2. és 2010. november 21. között különböző televíziós csatornákon sugárzott reklámjainak állításait vizsgálta. A termék népszerűsítése során használt szlogenek ("Eddig ecettel vízkőtlenítettem a mosógépem, ennek ellenére elromlott") többek között azt sugallták a fogyasztóknak, hogy az ecet nem alkalmas a mosógépnek vízkő által okozott meghibásodása elleni védekezésre, mert a használatának ellenére elromolhat a mosógép, valamint esetleges rozsdásodás is felléphet. Ezen állításokkal azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a Calgon az ecettel összevetve hatékonyabb és biztonságosabb szer, amely alkalmas a mosógép meghibásodásának elkerülésére. Ezzel szemben a vizsgálat során beszerzett bizonyítékok alapján a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, így az állítások valótlannak tekinthetőek − írta közleményében a GVH. A jogsértés elkövetése miatt a hatóság 15 milliós bírságot szabott ki a Reckitt Benkiser Kft.-re.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét