A Napi Gazdaság cikke
Tavaly 11,6 milliárd forint árbevétellel fordult és le kellett mondania a nyereségességéről is Chio Magyarország Kft-nek. Ettől függetlenül a most következő évre 1,5 százalékos volumencsökkenés mellett 3,5 százalékos árbevétel-erősödést vár a társaság. Merkel Róbert, a cég most kinevezett ügyvezető igazgatója reméli, hogy az új adónem és az áfaemelés után lassan magához tér a piac a sokkból. Ezt segítheti a labdarúgó Eb és az olimpia is.
Az ügyvezető igazgató szerint a neta bevezetése miatt visszaeső forgalmon inkább vesztett az állam, mint nyert. Hiába az adótöbblet, a kieső forgalom miatt erőteljesen csökkent az áfabevétel − ez nagyjából 100 milliós tétel volt tavaly. Merkel szerint nem csak emiatt fájó a neta bevezetése. Az a baj, hogy mindenki chipsadóról beszél, ami sokkal rosszabbat tesz (kommunikációs szempontból) a terméknek, mint az áremelkedés. Pedig a magyar fogyasztó sóbevitelében a napi fogyasztási cikkek (sajt, kenyér, húskészítmény) viszik a prímet, az említett termékkör a sóbevitel 45 százalékáért felelős. A sós snackek mindössze egy százalékot tesznek ki, mégis aránytalanul erősen büntetik az adóval a termékkört.
(milliárd forint) | |
2009 | 13,06 |
2010 | 12,3 |
2011 | 11,6 |
Forrás: Forrás: Chio Magyarország |