A szakszervezet MTI-hez eljuttatott közleményében ezért szemléletbeli változtatást sürget a közlekedési központok és az önkormányzatok viszonyában. Szerintük mindkét félnek nagyobb megértést kell tanúsítania.
Kiemelték, hogy a megyei jogú városok mintegy negyedénél már nem a közlekedési központok a szolgáltatók. Éveken át megakadályozott járműbeszerzések miatt szemlátomást romlott a buszpark átlagéletkora, emellett csökkent és átalakult a helyi közlekedésnek szánt normatív támogatás is. Ezek után az önkormányzatok kezdtek "hátat fordítani" a Volánoknak.
Felhívták a figyelmet a helyi személyszállítási közszolgáltatást ellátó autóbuszpark modernizációjának szükségességére, mivel tarthatatlannak tartják, hogy egyes megyeszékhelyeken 20 éves átlagéletkorú autóbuszok közlekednek. Hangsúlyozták, hogy a helyi közlekedés a Volán portfólió meghatározó szelete, és számításaik alapján a városi tömegközlekedés kiesése a Volán szervezetből legalább 800-1000 munkahely megszűnését idézné elő.