A társaság EBITDA-ja ugyan igen jelentősen 730 ezer euróra emelkedett, az előző év hasonló időszakának 416 ezer eurójáról, az adózott nyereség azonban óriásit zuhant a pénzügyi sor miatt. Az előző évi 896 ezer eurós nyereség 14 ezer euróra csökkent, ami a dollár folyamatos gyengülésének volt köszönhető a gyorsjelentés szerint.

A társaság javuló környezetben működött az első negyedévben, árbevétele 3 százalékkal 14 millió 935 euróról 15 millió 441 ezer euróra növekedett. A jó környezet az üzleti eredményben is meglátszott, az EBITDA növekedésével az EBITDA hányad 4,6 százalékot ért el, ami ugyan elmarad a tavalyi egész évi 6 százalék feletti értéktől de jelentősen jobb mint a tavalyi év hasonló időszakának 2,8 százaléka.

A nagy súlyú szerb és román piacon élénkült az építőipar, de javult a korábban elég gyenge horvát piac is. Lengyelországban is javulás következett be, de konszolidálódott a deviza stabilizálódásával az ukrán piac is, igaz ez egyben a konkurencia harc éleződésével is járt (Ukrajnában a korábbi gyártás helyett már csak kereskedelmi tevékenységgel foglalkozik a Masterplast). A magyar piacon egyelőre stagnál az építőipar, ez látszik a cég első negyedévi teljesítményén is.

Mindebből látszik, hogy a Masterplastnak nem volt oka panaszra az alaptevékenységét illetően. A saját gyártás kapcsán a gyorsjelentés megjegyzi, hogy míg az EPS gyártás kismértékben csökkent a társaság szabadkai és sepsiszentgyörgyi gyáraiban, az üvegszövet gyártás mind az új szabadkai mind a káli üzemekben nőtt. A szabadkai üzemben már áttértek kettőről három műszakos termelésre a negyedév végén, miközben a folytatódott a beruházás és várhatóan nyáron már a nagyobb kapacitásokkal üzemel majd gyár.

A Masterplast első negyedévében szinte egyedüliként a pénzügyi eredmény alakulása kiemelkedően negatív, hiszen az adózott eredmény szinte eltűnt, ami különösen a tavalyi kiváló eredmény fényében feltűnő. Nádasi Róbert gazdasági igazgató a Napi.hu kérdésére ezzel kapcsolatban felhívta figyelmet arra a gyorsjelentésben is szereplő tényre, hogy az egész évre szóló hedge pozíciók hatása az első negyedévben általában fokozottan jelentkezik. Ez a szezonális hatásoknak tudható be, a valós beszerzések ugyanis ilyenkor még alacsonyabb értékűek mint az év hátralevő részében, márpedig egy gyengülő dollártrend mellett, ami az első negyedévet jellemezte,  a nyereség azokon keletkezik.

A szerző rendelkezik Masterplast részvényekkel

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!