A GVH eljárásában a Vodafone RED VitaMAX prepaid szolgáltatásával kapcsolatban megjelent kereskedelmi kommunikációját vizsgálta. Az előre fizetett díjú mobil szolgáltatás ajánlata alapján az az üzenet jutott el a fogyasztókhoz, miszerint a tarifacsomag előfizetőinek minden 7000 Ft feletti egyenlegfeltöltés esetén 30 napig korlátlan hálózaton belüli perceket és SMS-eket, továbbá 200 MB belföldi adatforgalmat biztosít a Vodafone.
A hivatal szerint a vállalkozás a hirdetéseiben nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a jelentős információról, hogy a tarifaváltás esetén a feltöltés előtt meglévő ügyfélszámlájukon rendelkezésre álló egyenleg is lejár a feltöltést követő 30. napon, ezzel a korábban, akár 345 napra érvényesként feltöltött összeget elveszíthették.
A Vodafone e magatartásával megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 110 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A bírság összegének megállapításakor súlyosító tényezőként értékelték többek között azt, hogy a jogsértés országos kereskedelmi csatornákon keresztül a fogyasztók széles körét elérte. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy csak az elmúlt 5 évben nyolc alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.