A kormány 2016 nyarán hozta létre - a hazai buszgyártás erősítése érdekében - a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottságot (NABB). A bizottság hatásköre a regionális közlekedési központokra, valamint a Volánbusz flottakezelő társaságára terjedt ki.
A bizottság hatáskörét a kormány a kedd este megjelent Magyar Közlönyben kiterjesztette a helyi buszszolgáltatást végző önkormányzatokra, az államigazgatási szervekre, továbbá az állami vállalatokra is. A cél továbbra is változatlan: az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítésének előmozdítása, a beszerzési szempontok egységesítése és a magyar autóbuszipar fejlődésének elősegítése.
A másik új szabály az, hogy a helyi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatást ellátó önkormányzatok, vagy a közszolgáltatást - kiszervezés miatt végző - cégeknek a tervezett buszbeszerzéseikről tájékoztatniuk kell a NABB-ot. Kötelező lesz az adatszolgáltatás azoknak, akik állami támogatást kérnek a buszbeszerzéshez. Ide tartozik az az eset is, ha kormánytól a buszvásárláshoz szükséges hitelfelvételhez kér engedélyt az önkormányzat.
A bizottság összetétele változatlan maradt. Vagyis elnöke a nemzetgazdasági miniszter, a tagjai pedig a következők: a Miniszterelnökség uniós fejlesztésekért felelős államtitkára, a Nemzetgazdasági Minisztérium államháztartásért felelős államtitkára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára. Az elnök felkéri budapesti főpolgármesteré, hogy a NABB tevékenységében tagként vegyen részt. A bizottság állandó meghívottja a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója.