A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása - állapította meg a BDOnline.hu elemzése.
Idén robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások (Facebook és mobilra optimalizált website-ok), amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek - véli Papp István, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadója. Az érintőképernyő és a felhőalapú szolgáltatások folyamatos terjedésének köszönhetően az idei az érintőképernyős kultúra éve lesz, ami egyre interaktívabbá teszi majd a foglalási folyamatokat is. Emiat a szállodapiaci szereplőknek is kiemelten fontos lesz, hogy webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék, és azt minél több vizuális információval, képpel, videóval lássák el.
A prognózisok szerint legtöbb szálloda tovább növeli majd a közösségi médiára szánt költségvetését. Az idei a kedvezményes vásárlások éve is, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír, és melynek üzenetével a legkönnyebben azonosulni tud.
A BDO szakembere azonban óvatosságra int, mondván: a kuponos értékesítéssel körültekintően kell bánni a szállodai piacon, okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.