A Nielsen becslése szerint a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly, 2010-ben 666,5 milliárd. Igaz, 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon, héttel több, mint egy évvel korábban.
A CBA forgalma tavaly 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban, az üzleteinek száma 5-tel 3077-re nőtt.
A harmadik helyen szereplő Coop 5225 üzlettel 510 milliárd forint forgalmat ért el 2011-ben, csakúgy mint 2010-ben, de akkor még 5250 üzlete volt.
A Lidl beelőzte az Auchant
A Nielsen a toplistán három helycserét regisztrált: a Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a drogerie marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69,0 milliárd forint bevételt ért el a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Match-nál nagyobb lett a bevétele az elmúlt év során.
A piackutató szerint 2010-hez képest a legnagyobb ütemben a Lidl, az Aldi, a Tesco, a Penny és a drogerie markt növelte bolthálózatát. A Lidl 13 új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, a Tesco hetet, míg a Penny Market és a drogerie markt hármat-hármat.
Mérsékelt volt a csökkenés
A Nielsen szerint Magyarországon az alacsony fogyasztói bizalom ellenére az előző évhez képest tavaly csak mérsékelten csökkent az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a mennyiséget tekintve.
A piackutató szerint a napi fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmi vállalatok aktivitását tükrözi a tévéreklám költési toplista: tavaly 3,38 millió reklámot sugároztak, ebből több mint egyharmad, 1,27 millió jutott az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok gyártóira, csaknem 90 ezer pedig a boltláncokra.