A BKV 75 plusz 75 darab csuklós buszra írt ki közbeszerzést, ezek biztosítják majd a forgalmat a 3-as metró felújítása alatt. Az Evopro - a megvásárolt Mabi-Bus Kft. neve alatt - 278 800 euróért vállalta a szállítást, amelyhez a BKV 12 700 eurós készre szerelési költségét is hozzá kell adni.
A lengyel Solaris a készre szerelt buszra 277 ezer eurós árat adott. A pótalkatrészek és egyéb utólagos költségek az Evopronál 101 ezer eurót tesznek ki, míg ugyan ez a Solarisnál 125 ezer euró. Mindent egybevetve a hetedik év után már a lengyel busz lesz a drágább - ismertette a részleteket Mészáros Csaba.
Az Evopro fejlesztette ki a Modulo buszcsaládot, amelynek lényege a műanyag kompozit, önhordó karosszéria. A felépítés olyan, hogy az első és a hátsó modul közé akárhány közbülső elem helyezhető, így változtatható a busz hossza. Létezik elektromos, gáz és dízel hajtású változat is. Legújabb termékük a csuklós busz. Mészáros elmondta, hogy kigyűjtötték az európai busztenderek eredményeit és az ilyen buszok ára 310 és 380 ezer euró közé esett, gyártóktól függetlenül. A Solaris Varsóba 348 ezer euróért szállít csuklós buszt, így a magyar tenderen célja a piacszerzés.
Ha magyar cég nyerné a csuklós buszok tenderét, akkor a projekt árának 70 százaléka visszaáramlana a költségvetésbe. Ezeket a buszokat 379 alkalmazott gyártaná, akik bére után a cég 2,1 milliárd forint járulékot fizetne be - mondta az elnök-tulajdonos. Az általuk jelenleg használt Siemens motorokkal szerelt elektromos buszok egy kilométert 10 forintnyi árammal tesznek meg, a dízel buszoknál az egy kilométerre jutó üzemanyag költség 100 forint.
A Mabi-Bus Kft. múlt évi árbevétele 6 milliárd forint volt, ezer 183 alkalmazott állította elő. A kapacitásuk évi 500 busz gyártására elegendő. Az Evopro-csoport árbevételének töredéke származik a buszgyártásból. További profiljuk az ipari méréstechnika, a vasúti mérleg és sinmérő, továbbá az elektromos töltők gyártása is.
KHF.hu_2015.02.27
Ismerje meg a közbeszerzéseket, keressen a kiírásokban, legyen a nyertesek között!