Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket. Vannak köztük széles banki termékportfólióval rendelkezők és pénzügyeiket konzervatív módon - például lehetőleg hitelfelvétel nélkül - intézők is. Sokuk nem is tudna eljutni egy bankfiókba, mert napközben dolgozik. A kevésbé nyitottak egy jelentős csoportja - az aktív bankolók közel negyede - sem utasítja el teljesen a digitális megoldásokat, de segítséget szeretne kapni azok használatához.
A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók csaknem 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is.
Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.
A banki fiókhálózat zsugorodása nemzetközi tendencia, ráadásul ezt nálunk a szabályozás is erősíti. Ezért a pénzintézetek számára elengedhetetlen az alternatív csatornák kiépítése - kommentálta az eredményt Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. Különösen így van ez, ha egy bank erős pozíciókkal kíván rendelkezni a magas jövedelműek körében, hiszen ők a legnyitottabbak az újfajta megoldásokra.