A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
A kelet−nyugati irányban 8 ezer kilométer széles Oroszország a világ legnagyobb területű állama, amelynek belső és nemzetközi légi közlekedése is gyorsan bővül − a Boeing számításai szerint az utasforgalom évi 4,5 százalékos ütemben nő. Az ezredforduló táján megújított géppark viszont fokozatosan elöregszik, az orosz repülőgépgyártás nem tudott talpra állni a Szovjetunió összeomlása óta. Az Oroszországban és a volt tagköztársaságokban tevékenykedő légitársaságok flottáinak 70 százaléka nyugati gyártású gépekből áll − közölte a Boeing −, míg a kilencvenes években kevesebb mint két százalék volt ez az arány.
Az amerikai repülőgépgyártó várakozása szerint a szovjet utódállamok légitársaságai 1170 gépet cserélnek le a következő húsz évben, ami 140 milliárd dollár bevételt ígér a gyártóknak. Az európai Airbus prognózisa szerint 2031-re az orosz légi ipar válik az új utasszállító gépek piacának hatodik legnagyobb vásárlójává. Még a regionális repülőgépeket gyártó kanadai Bombardier is jó lehetőségeket lát a régióban, mivel nagy helyi ellenfele, a Szuhoj súlyos csúszásban van az első újonnan kifejlesztett orosz utasszállító gép, a Szuperjet−100 szállításával.