A mobil internet a növekedés egyik motorja a Telenor Magyarország Zrt.-nél - hangzott el a társaság sajtóbeszélgetésén. Az Ipsos okostelefonok elterjedését, használatát vizsgáló kutatásából egyebek között az derült ki, hogy 2011-ben egy nagy áttörés következett be e téren Magyarországon, a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 között váltott okostelefonra - ismertette Szilágyi Ákos, az Ipsos kutatási menedzsere. A használók száma minden korosztályban növekszik, ám a harminc év alattiak körében a legmagasabb. Az adatcsomaggal rendelkezők több mint fele ma már nehezen töltene el egy napot készüléke nélkül, és közel nyolcvan százalékuk éjszakára sem kapcsolja ki telefonját.
Az okostelefonok számának robbanásszerű növekedését a Telenor eladási statisztikái is alátámasztják: a szolgáltatónál az ügyfelek kétharmada ma már ilyen típusú telefont választ. A kutatásból az is kiderült, hogy míg a nők átlagosan 10, addig a férfiak 18 alkalmazást telepítenek készülékükre. A legnépszerűbb alkalmazások listáját a játékok vezetik, ezeket követik 64 százalékkal a navigációs, 63 százalékkal a kapcsolattartást és 59 százalékkal a zenehallgatást szolgáló alkalmazások.
A kutatásból az is látszik, hogy nemcsak a pénzügyekkel, de a vásárlással kapcsolatos applikációk is népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében. A nők viszont másfélszer annyit facebookoznak készülékükről, mint a férfiak - mondta Nagy Annamária, a Telenor tervezési és kutatási osztályvezetője.
A kutatás eredményei szerint a felhasználók a hagyományos funkciókkal szemben előnyben részesítik a mobilinternetet. A napi 75 percnyi mobilhasználattal töltött időből csupán 7 perc 25 másodpercet fordítanak telefonálásra, míg 9 perc 51 másodpercet facebookoznak. Nemcsak a telefonálást, de már az SMS-t is beérte a mobilnet: az adatcsomaggal rendelkezők közül ma már többen kapcsolódnak telefonjukkal az internetre napi rendszerességgel, mint ahányan szöveges üzenetet küldenek.