A tévé közérdekűadat-igényléssel jutott a szerződések adataihoz - így kiderült, Klaus Mangold nemcsak a "nukleáris energia fejlesztése" témájában, hanem a "2020 után feleződő uniós támogatások", az "önvezető autózás", valamint a "magyar autóipar elhelyezkedése" tárgyában is szakért a kormánynak - olvasható a hirtv.hu-n.
A szerződéseket nyáron írták alá, és 2018 áprilisáig, illetve májusáig szólnak, kifizetések a Miniszterelnökség szerint még nem történtek.
Kapcsolódó
Mangold - az autógyártó Daimler csoport volt ügyvezető igazgatója - annak a Rotschild bankháznak a német társelnöke, amely a Paks 2 beruházás megtérüléséről készített tanulmányt a kormánynak. Tavaly kiderült, hogy az ő magángépén érkezett Magyarországra Günther Oettinger korábbi energetikáért, jelenleg digitalizációért felelős uniós biztos. A kormány akkoriban tagadta, hogy Klaus Mangoldnak szerepe lett volna a paksi bővítés uniós jóváhagyási eljárásában - hívja fel a figyelmet a tévé.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter tavaly novemberben már azt mondta, hogy Mangold - Oroszország legfontosabb uniós lobbistája - a magyar kormány egyik fontos partnere.