A Nemzeti Agrárkamara egyik fontos célja, hogy a magyarországi üzletekben a magyar élelmiszergazdaság szereplőitől származó friss, illetve feldolgozott élelmiszerek legyenek elérhetőek - mondta Tamás, a NAK élelmiszeriparért felelős országos alelnöke. A koronavírus-járvány során kiderült, mennyire fontos a hazai áruk előnyben részesítése. Ezért hosszú távon is erősíteni kell a hazai előállítók értékesítési lehetőségeit.
Mártonffy Béla, a NAK Országos Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke pedig azt mondta: "A magyar termelők képesek magas színvonalon, folyamatosan jó minőségben zöldséget és gyümölcsöt termelni, igényes, friss áruval ellátni a piacot, megfelelve a magas követelményeknek. A kamara a potenciális partner termelők feltérképezésében és a kapcsolatok kiépítésében is segíti az üzletláncokat."
Florian Jens Naegele, a Penny Market Kft. vezérigazgatója az egyeztetés után úgy nyilatkozott: "A magyar beszállítóinkkal való együttműködés és a magyar termékek forgalmazása mindig fontos volt számunkra. A jelenlegi járványhelyzetből adódó kihívások arra ösztönöznek bennünket, hogy a Magyarországon működő vállalatok támogatása és a hazai munkahelyek megőrzése érdekében tovább bővítsük a magyar beszállítói hálózatunkat és a jó minőségű magyar termékek arányát a szortimentünkben."