A kormány gazdaságpolitikáját bíráló - az MSZP-ből való távozása óta a Demokratikus Koalícióban politizáló - képviselő szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a kabinet valamiféle csodaszerként kezeli az állami tulajdon növelését, annak ellenére, hogy az elmúlt két évtized tapasztalatai azt mutatják, az állam nem hatékony gazda.
"Hétpecsétes titoknak" nevezte az üzlet hátterét, és azt mondta, hogy 2007-hez képest olcsók a részvények, de a járműipari ágazat más szereplőit vagy a jelenlegi részvényárfolyamot tekintve drága a felvásárlás. Közlése szerint az állam a piaci árnál 31 százalékkal többet, darabonként 815 forintot fizet a papírokért.
Kolber István úgy látja, az államnak nincsenek szabad forrásai a felvásárlásra. Szerinte az elvileg elfogadható magyarázat lenne, ha a kabinet stratégiai ágazatként tekintene a járműiparra, viszont Magyarországon ebben a szegmensben a személygépkocsikat gyártó cégek számítanak igazi járműipari húzóágazatnak.
A munkahelymegőrzést sem tartja elképzelhető indoknak, mert csökkent a vállalat dolgozóinak száma. A buszok vagy katonai járművek gyártására pedig más cégek is alkalmasak - jegyezte meg Kolber István.
A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a szeptemberben még ötszáz forint alatti részvényárfolyam egy hónapon belül hétszáz forint fölé emelkedett. Hozzátette, ismereteik szerint valakik komolyabb mennyiségű részvényt vásároltak, ezért tudni szeretné azt is, hogy eljuthatott-e valakihez az állam vásárlási szándékának híre. Egyúttal arra is kíváncsi, hogy kik voltak a részvényeket ősszel felvásárló befektetők - mondta.