A Ryanair még ma panasszal él az Európai Uniónál a Wizz Airrel kapcsolatban - mondta Michael Cawley, a Ryanair vezérigazgató-helyettese egy mai sajtótájékoztatón. Az EU-ban bejegyzett légitársaságokkal szemben elvárás, hogy többségében európai tulajdonsai legyenek, és a Ryanair információi szerint ennek nem felel meg a Wizz Air. Michael Cawley a Napi Gazdaság érdeklődésre elmondta, hogy az Európai Bizottság repülési szabályokkal foglalkozó testületéhez nyújtják be panaszukat és azért most lépnek, mert most jutott tudomásukra az Európán kívüli tulajdonlással kapcsolatos információ.

A Wizz Air Hungary Kft., illetve a diszkont légitársaság bulgáriai és ukrajnai leányvállalatai valójában egy máltai székhelyű tröszt tulajdonában vannak, és az ott székelő Staurt Blackburn képviseli a nem európai tulajdonosokat. A Wizz Air tehát nem csak hogy nem magyar, de nem is európai cég.

A Wizz Air kedd délután rövid közleményben reagált a Ryanair állításaira.

Pénteken startol a budapesti járat

Pénteken indul a Ryanair elő budapesti járata, és az év során 32 célállomásra fog repülni. A vezérigazgató-helyettes azt is elmondta, hogy az elmúlt pár hét alatt olyan mértékű foglalást regisztráltak (45 ezret), hogy jó esélye van annak, hogy már az első évben elérjék a megcélzott 2,4 millió utast Budapesten.

A vezérigazgató-helyettes azt is elmondta, hogy kedvezményt kapott a repteret üzemeltető társaságtól, a Budapest Airport Zrt.-től az új útvonalakra, a csúcsidőn kívüli repülésre. A kormánnyal pedig még folyamatban vannak a tárgyalások, csakúgy mint a Magyar Turizmus Zrt-vel.

A Ryanair mától egy óriási kampányba kezd, és az első hónapban egy millió eurót kíván elkölteni: 500 ezer eurót például az értékesítés promóciójára, 250 ezer eurót a nyomtatott és az online feleleteken reklámokra.

Michael Cawley elmondta, hogy a Ryanair munkahely toborzásán háromszáz Malév dolgozó jelent meg. A cégvezető azt is elképzelhetőnek tartja, hogy Budapesten egy pilótaképző központot alakítsanak ki.