A napi fogyasztási cikkekkel (élelmiszerekkel, kozmetikumokkal és háztartási vegyiárukkal) foglalkozó láncok 12-es ranglistáján a 2012-ben kivonult Match, Profi és Cora már nem szerepel, a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó Metro viszont újra - jelezte a magazin. Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott: negatívan hatott az eredményekre, hogy önálló csatornát kapott a dohányforgalom. Pozitív fejlemény volt ugyanakkor, hogy végre nőni kezdett a fogyasztói bizalom, aminek lecsapódását már várták a kereskedelemben. Hozzátette: újabb "pályaelhagyó" szereplő nem volt, viszont a 2012-ben távozott cégektől átvett üzletegységek három lánc (az Auchan, a Coop és a CBA) 2013-as forgalmában is megjelentek.
A Trade magazin összesítéséből kiderül, hogy tavaly az Aldi tovább terjeszkedett, a Spar új franchise boltokat nyitott, de a piaci szereplők többsége már inkább boltjai átépítésétől reméli a forgalmon növekedését. Ezzel vagy a vevői élmény fokozására törekszenek (pl. dm - Drogerie Markt), vagy egységeik specializálására: lakóhely közeli, kényelmi, prémium vagy diszkont "al-láncok" létrehozására, ilyen például a prémium irányba terjeszkedő CBA, vagy a kisebb boltokat nyitó Tesco.
A láncok nagy része nemcsak növeli, hanem szegmentálja is saját márkás termékeinek választékát, így például az Auchan - ismerteti a Trade magazin.
Az összegzés szerint a nemzetközi láncok 2013-ban még inkább törekedtek a hazai beszállítók arányának növelésére, ennek érdekében beszállítói fórumokat, partnertalálkozókat szerveztek, és nagyszabású promóciókat bonyolítottak. A hazai láncok jellemzően belső hatékonyságuknak, boltjaik ellátásának javításával voltak elfoglalva.