A hodosi magyar-szlovén vasúti határállomást idén úgy villamosította uniós forrás felhasználásával a szlovén fél, hogy ott dízelmozdony segítsége nélkül a magyar áramnemű mozdonyt nem lehet szlovén áramneműre cserélni - mondta Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) vezérigazgatója. A vonatok így nem tudnak megállás nélkül áthaladni egyik országból a másikba, sőt a villanymozdonyokat még át is kell vontatni az egyik villamosított vonalról a másikra. Ezért a szolgáltatásért a szlovén vasút alkalmanként 50 eurót kér.
A modernizálás után decemberben újranyíló lengyel-német határátmeneten minden vonatnak meg kell majd állnia a nyílt vonalon, hogy a vonatbefolyásoló berendezést a mozdonyvezető átkapcsolja egyik ország rendszeréről a másikra - említ egy másik példát Kovács. Nehezen érthető, hogy az EU miért finanszíroz olyan határátlépést segítő beruházásokat, amelyek aztán nem működnek. Nyugaton már 1500 méteres tehervonatokat, vezető nélküli szerelvényeket terveznek, és a vasúti szállítmányok határokon át, csak árufuvarozásra használt korridorokon haladnak, térségünkben azonban teljesen normális, hogy kerülő út nélkül hónapokra, évekre ellehetetlenül a vasúti árufuvarozás pályaépítések miatt.