A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. Most pedig a padlóról derült ki, hogy egyszerűen felzabálta a rozsda - írta a portál.
Mindezt a BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén ismerte el a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője, de szerinte felesleges a probléma kivizsgálásával független szakértőt megbízni, mondván: minek ahhoz külsős szakértő, amit maguk is tudnak. Érvelésüket az Igazgatóság is elfogadta - holott ennek eredményét később érvként használhatták volna fel az orosz gyártó ellen indított perben.
Az ülésen az is elhangzott, hogy a rozsdásodást, amiről tudnak két és fél éve, most egy nagyobb jellegű probléma követte a metrók életében. A prototípus jármű padlójának megbontása után ugyanis azzal szembesültek, hogy "oda a rozsda zabálni jár". Három évig se bírták.
A járműveket az Mfor.hu információi szerint a javításig nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.