A kormány idén 75, jövőre 150 milliárd forint bevételt remél a használatarányos útdíj bevezetéséből, a magyar vállalkozók azonban évi 10-15 milliárd forintot visszakaphatnak, miután a hipából levonhatják az útdíjbefizetések 7,5 százalékát.
A települések közül e kompenzáció legnagyobb vesztese Budapest és környéke, Győr és Veresegyház lehet − mondta a Napi Gazdaságnak Schmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) elnöke (a várt veszteség nem a hipa-bevétellel arányos, azon települések veszíthetik a legtöbbet, ahol több fuvarozó székhelye található). Az önkormányzatok vélhetően júliusban kényszerülnek a hipához kapcsolódó jogszabályok módosítására az elnök szerint. A kisebb fuvarozók évi 500 ezer és 1 millió forint közötti útdíjköltséggel kalkulálnak, így még ha ezek kisebb településekre is vannak bejelentve, az érintett önkormányzat legfeljebb százezer forint alatti összegtől esik el cégenként. Egy három autóval rendelkező vállalkozás 2 millió forintos útdíjjal és 160 ezer forintos leírással számolhat, amely a városoknak szintén nem nagy veszteség.
Egy több száz járműből álló flottával rendelkező cég azonban már 100 millió forint útdíjjal számolhat, a leírható összeg pedig így megközelítheti a tízmillió forinot, a budapesti székhelyű Waberer's International Zrt. többezres flottája után például jelentős összegtől eshetnek el a kerületek.