A két használt utasszállítót 2017 végén vásárolta meg a magyar állam, akkori közlés szerint katonák repülnek majd vele - mára kiderült, ez nem így van teljesen - számolt be az RTL Híradó.
A kabinet tagjai és állami vezetők rendszeresen utaznak ezekkel a gépekkel. Hogy pontosan mennyit és hova, azt korábban 30 évre titkosították.
A honvédség korábbi tájékoztatása szerint egy Airbus A319 újonnan 70-80 millió euróba kerül, de a magyarokat ennek kevesebb mint feléért vették meg 2017-ben - azaz akkori árfolyamon a kettőért 20 milliárd forintot fizethettek.
A Népszava is írt arról, hogy csak a két repülőgép karbantartására - azaz "folyamatos üzemképességére" - közel nettó 14 milliárd forintot költenek 2020 és 2025 között, az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint. A közbeszerzésen ajánlatot kérő cég (Védelmi Beszerzési Ügynökség Zrt.) és az egyetlen ajánlatot benyújtó cég (Aeroplex Kft.) tulajdonosa egyaránt az állami Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.
A DK szerint ezzel újra kiderült, hogy ezek nem katonai, hanem kormánygépek. Sem az üzemeltetés, sem a karbantartás, sem a használat nem tartozik a Magyar Honvédséghez, csak a nevükre vették - mondta Vadai Ágnes DK-s politikus az RTL Híradónak.
A televízió megkereste a kormányt, hogy szerintük mennyire gazdaságos a két Airbus repülő beszerzése és fenntartása. Azt válaszolták, hogy az idei év első felében a csapatszállító gépek közel 90 százalékban honvédségi szállítási feladatokat láttak el, így okafogyottak a gazdaságosságukkal kapcsolatos kérdések.