A tévhittel ellentétben, nincs olyan általános szabály, hogy a terméket három napon belül minden esetben vissza lehet vinni az üzletekbe, sőt: az így vásárolt termékek visszavásárlására jogszabály egyáltalán nem kötelezi a kereskedőt - kezdi a helyzet tisztába tételét a Boon.hu.
A kereskedőt a "háromnapos szabály" csakis a hibás termékek esetén érinti, és lehetőség szerint ugyanolyan - nem hibás - másik termék cseréjére kötelezi. Más a helyzet, ha a vásárlás online történt meg, mivel a netes vevőnek a törvény olyan jogot biztosít, hogy 14 napon belül bármiféle indoklás nélkül visszaküldheti az adott termékeket.
A kereskedő önként dönthet úgy, hogy a jogi szabályozáson felül, üzletpolitikai okokból vagy egyszerű jófejségből becseréli a rosszul megválasztott karácsonyi ajándékot, de ez rajta múlik. Azt azonban fontos tudni - írja a megyei lap -, hogy nem minden terméket lehet visszaváltani; például a zárt csomagolású, egészségügyi, higiéniai okokból nem visszavehető áruk, mint például az alsónemű, fülhallgató, parfüm, tisztálkodószerek, élelmiszerek ilyenek. De gyakran ez a helyzet akkor is, ha kifejezetten egyénileg gyártott termékről van szó.
Ha a termék hibás, és a kereskedő ennek ellenére nem vehető rá a cserére, illetve a termék ellenértékének a levásárolhatóságára, akkor érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni.